Ugrás a tartalomra

A köznevelés módszertani megújítása a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése céljából – Komplex Alapprogram bevezetése a köznevelési intézményekben

Projekt azonosító
EFOP-3.1.2-16-2016-00001
Támogatás mértéke
100%
Projekt címe

A köznevelés módszertani megújítása a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése céljából – Komplex Alapprogram bevezetése a köznevelési intézményekben

Projektmenedzser neve, elérhetősége
Siptár Miklós, siptar.miklos@pte.hu
Szakmai vezető neve, elérhetősége
Dr. Mrázik Julianna, mrazik.julianna@pte.hu
Szerződött támogatás összege
9 860 000 000 Ft
PTE szerződött támogatás összege
486 715 518 Ft
Projekt kezdési dátum
Projekt zárási dátum
Konzorcium vezető
Eszterházy Károly Egyetem
Konzorcium tagjai
Eötvös Loránd Tudományegyetem
Debreceni Egyetem
Nyíregyházi Egyetem
Miskolci Egyetem
Pécsi Tudományegyetem
Szegedi Tudományegyetem
Oktatási Hivatal
Szöveges ismertető

A projekt célja a végzettség nélküli iskolaelhagyásra vonatkozó stratégia prevenciós célú beavatkozásainak megalapozása.

A prevenciót az alábbi beavatkozások szolgálják:

  • a lemorzsolódás megelőzésére alkalmas, tanulást támogató pedagógiai módszerek kidolgozása, és országos elterjesztése az alapfokú oktatásban résztvevők számára
  • a pedagógiai szemléletváltás elősegítését szolgáló pedagógusképzési és továbbképzési tartalmak megújítása

A cél elérését a projekt azzal valósítja meg, hogy a szakmai alapdokumentumként elkészített Komplex Alapprogram értelmezési keretében olyan pedagógusképzési és továbbképzési tartalmakat fejleszt, amelyek elsajátításával és a pedagógiai gyakorlatban történő elterjesztésével erősíthető meg a differenciális, személyközpontú, nyitottságra ösztönző intézményes pedagógiai gyakorlat. A projekt keretében a konzorciumi partnerek bevonásával végrehajtandó, országos kiterjedésű továbbképzések lebonyolítására, a hatékonyságot mérő és korrigáló monitoring és egyéb támogató tevékenységek megszervezésére és gyakorlati megvalósítására, valamint a gyakorlatban is kipróbált, kutatásalapú korrekciókon átvezetett módszerek és eljárások pedagógusképzésben történő implementálására kerül sor.

A projekt konkrét célja a differenciált, személyközpontú nevelést-oktatást lehetővé tevő módszertani kultúra megerősítése a köznevelési intézményekben, a nyitottságra ösztönző intézményi nevelés-oktatás pedagógiai eszköztárának fejlesztése, valamint a kidolgozott módszertan a pedagógusok körében történő országos elterjesztése.

A projekt részcéljai:

  1. A kidolgozott komplex alapprogram országos elterjesztésének a támogatása
  2. A differenciált, személyközpontú nevelés-oktatás támogatása, a nyitottságra ösztönző intézményi nevelés-oktatás pedagógiai eszköztárának fejlesztése
  3. A pedagógiai kultúraváltás elősegítése, a pedagógusképzési tartalmak megújítása
  4. A fentiekhez kapcsolódó a pedagógusképzési és továbbképzési tartalmak megújítása.
  5. A komplex alapprogram bevezetésével, országos elterjesztésével összefüggő monitoring tevékenység

A vonatkozó célkitűzés szerint az EU átlagában az oktatást-képzést középfokú végzettség/szakképzettség nélkül elhagyó 18–24 évesek arányát a korosztályban 10% alá kell csökkenteni. A Komplex Alapprogramot a pályázó azzal a céllal fejleszti, hogy hatékonyan járuljon hozzá a vállalt 10%-os célérték régiókra is érvényes eléréséhez, a prevenció érvényesüléséhez, valamint a korai iskolaelhagyás általános mérsékléséhez.

Főosztály
hazai
Projekt forrás
Projekt kategória